FENOMENŲ TYRINĖJIMAS

Kas yra fenomenų tyrinėjimas?

Šiaurės licėjus – pirmoji Lietuvos mokykla, pritaikiusi ugdymą, grįstą fenomenų tyrinėjimu (PhenoBL).

Fenomenų tyrinėjimu grįstas ugdymas (angl. phenomena based learning) yra suomiška mokymo praktika, kai mokiniams suteikiama erdvė ir sąlygos patiems kelti probleminius klausimus ir praktinio pažinimo būdu ieškoti sprendimų.

Fenomenų tyrinėjimo PhenoBL konferencija 2022

Susipažinti su Šiaurės licėjaus sėkmės istorija, pamatyti, kokios emocinės gerovės ir mokymosi rezultatų dermės pasiekiama vadovaujantis šiaurietiška ugdymo metodika buvo galima Šiaurės licėjaus mokinių Fenomenų tyrinėjimo (PhenoBL) konferencijoje 2022, kuri neseniai vyko Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO.

Konferencijoje Vilniaus ir Kauno mokiniai ruošė reprezentacinius stendus ir juose pristatė po vieną labiausiai pasisekusį savo klasės tyrinėtą fenomeną. Iš viso pristatyta daugiau nei 30 mokinių ruoštų stendų.

 

VEIKLŲ PAVYZDŽIAI

KLIMATO KAITOS REIŠKINYS

Mokantis apie žiemos požymius, stebint gamtą vaikams kilo klausimas – kur šiemet dingo žiema? Suradę informaciją, jog vidutinė temperatūra per šimtmetį pakilo apie 1⁰C, kartu su vaikais nutarėme patyrinėti ar 1⁰C pokytis – daug, ar mažai?

Kaip veikia žmogus?

4 ketvirtos klasės mokiniai pasitelkę kūrybiškumą, žinias ir išmonę konstravo pagrindines žmogaus organizmo sistemas.

KIEK INFORMACIJOS SAVYJE TURI VIENA KOKLIO ŠUKĖ?

Karlo Linėjaus klasės ketvirtokai atlieka mokslinį tyrimą, kurio metu iš Neries krantinėje rastų puodų ir koklių šukių atkuria keramikos gaminių brėžinius.
 
Mokiniai skaito rastų nuolaužų požymius ir jungdami matematikos, logikos, dailės gebėjimus bei pasitelkdami vaizduotę rekonstruoja keramikos gaminių išmatavimus, ornamentus ir spalvas.

Hakuna matata: kas džiugina afrikiečius?

Laplandinių pelėdų klasės ketvirtokai atsakymo, kas džiugina afrikos gyventojus, ieškojo įvairiuose šaltiniuose: kelionių filmuose ir dienoraščiuose, muziejaus salėse, knygose apie Afriką.
 
Vaikai mokėsi groti afrikietiškais djembe būgnais, kūrė spalvingus tinga tinga piešinius, nagrinėjo genčių kultūros ypatumus ir gamino amuletus, spalvose šoko pagal afrikietišką muziką ir dalyvavo safaryje.